BLOG

Perspective, opinii, solutii si raspunsuri pentru provocarile tale<

Cum sa-ti creezi un branding personal, pentru o cariera de succes?

“Imaginea pe care o ai, abilitatile pe care le-ai dobandit si reputatia, transmit celor din jur o poveste.
A ta personala. A brandului tau.”

A investi in propriul brand, inseamna in esenta, a sti cum sa te promovezi si cum sa iti “vinzi” abilitatile. A invata sa-ti pui intr-o lumina cat mai buna punctele forte si sa le folosesti drept garantie a calitatii muncii tale in fata angajatorilor, clientilor, partenerilor de afaceri etc.

De ce ai nevoie de brand personal ?

Pana in 2024, reprezentantii generatiei baby-boomers care detin functii CEO in multinationale sau functii de senior management in diverse organizatii, vor preda stafeta. Ne aflam in plin proces de transfer a responsabilitatilor la nivel inalt. Acest fenomen deschide reale oportunitati si sanse de promovare catre pozitii executive si middle management celor mai tineri. Cum trebuie sa se pregateasca ei pentru a fi alesi ? Stiu acesti tineri ce cauta managerii cand trebuie sa decida pe cine sa angajeze sau sa promoveze? Aici apare nevoia crearii unui branding personal pentru te departaja in mod pozitiv de ceilalti.

Pe de alta parte, numarul tinerilor antreprenori in Romania, a celor self-employed sau freelancerilor este in continua crestere. Am intalnit si am lucrat cu tineri extraordinari. Persoane care pun pret pe etica muncii, care au viziune si care sunt dispuse sa isi asume riscurile si responsabilitatile ce decurg dintr-o astfel de decizie. Si totusi ceva ii opreste sa se ridice la adevaratul lor potential. Unde nu au claritate? Ce informatii le lipsesc?

Pentru acestia ca si pentru cei care-si doresc o cariera de succes intr-o organizatie, raspunsul vine firesc – nevoia de a-si crea propriul brand personal pentru a iesi din multime.

Iti prezentam mai jos cateva aspecte esentiale legate de procesul crearii propriului tau brand:

1. Cheia este ca tu sa vii catre oameni, nu sa astepti sa vina ei catre tine.

Este foarte greu sa te mai remarci astazi. Aglomerarea de informatie ii face pe oameni sa nu mai aiba rabdare sa caute. Trebuie sa depui un efort mult mai mare sa le “sari in ochi” si sa vada in tine acel cineva cu adevarat diferit, in sensul bun al cuvantului. Nu astepta sa fii descoperit. Fa-ti bine temele si bate tu la usi.

2. Devino arhitectul si designer-ul propriei tale cariere. Asuma-ti responsabiliti.

S-au dus vremurile parintilor nostri cand angajatii erau promovati in baza experientei la locul de munca si a vechimii intr-o anumita pozitie. Daca nu inveti continuu, nu te ridici. Daca nu te ridici, vei regresa, nu doar vei sta pe loc. Te vor intrece cei mult mai dornici sa se afirme chiar daca tu iti indeplinesti constiincios sarcinile. Evalueaza cu onestitate cunostintele tehnice specifice profesiei tale, abilitatile interpersonale si ia decizia sa te perfectionezi si sa te reinventezi continuu.

3. Cauta in interiorul tau. Rezista tentatiei de a copia stilul altora.

Fa-ti timp pentru tine. Exploreaza-te si fii original. Reflecteaza asupra intrebarilor: “Care sunt atuurile pe care le posed deja si nu le exploatez maxim?”, “Ce abilitati noi sa dezvolt pentru a progresa?”, “Ce exeperiențe de viata sau profesionale mi-ar imbogati cunoașterea ?”

4. Vino cu ceva nou.

Succesul profesional nu mai este demult doar despre loialitate, constiinciozitate si punctualitate la locul de munca. Conformismul nu mai atrage angajatorul sau piata. Acestea sunt calitati firesti care nu fac diferenta. Este vorba despre ce aduci nou, de energia si pasiunea pe care o ai, de competente inedite, de un strop de neconventional si despre imaginea si influenta pe care o ai in reteaua de cunostinte.

“Tot mai mulţi oameni au succes acum, intr-un ritm mai rapid, decat in orice alta perioada a istoriei. Niciodata nu au fost mai multe oportunitati pentru tine de a-ti transforma visele in realitate”. Profita !